wtorek, 3 marca 2015

O milosci do sernika i dziwny 2015

Kocham sernik .Prawie tak jak szarlotke . Za granica najbardziej brakowalo mi wlasnie tego ciasta ,z innymi sobie jakos radzilam - nie bylo problemow ze skladnikami . Z sernikiem ...noooo tu juz inna baardzo dluga historia .Otoz przez kilka ladnych lat szukalam sera na sernik ....ile to sie razy nabralam kupujac cos podobnego do naszego sera  -wydawaloby sie w dotyku opakowania ,ile razy odpakowalam tyle razy lecialy bluzgi...dacie wiare ze nie znalazlam .Lata lecialy a moja tesknota do sernika narastala ,ilekroc wyjezdzalam do Polski zawsze kupowalam sernik ,zachwycalam sie smakiem . Az nadszedl 2015 rok . Powiem szczerze ,jest to dla mnie rok ,ktory hmmm jak to ujac ...jest rokiem podsumowan ,zbiorow i nastepnych krokow do przodu , chociaz mamy dopiero jego poczatek udalo mi sie zamknac kilka istotnych i dosc nieprzyjemnych spraw ,podjac wlasciwe decyzje dotyczace przyszlosci,sprzatam takze wsrod czlonkow rodziny i znajomych .Jestem nieugieta i czasem wrecz nieprzyjemna ale dla mnie nadszedl czas na to zeby w koncu uwolnic sie od niektorych spraw ,powiedziec co mysle i trudno ze boli . Milo nie bylo w niektorych momentach ale coz tak ma byc .
Wracajac do sernika wlasnie 2015 sprawil ze walnelam piescia w stol i powiedzialam "DOSC !! CHCE SERNIK I TO NATYCHMIAST !! " :D  Dosc tesknoty i cieknacej sliny na sama mysl o tym przecudnym smaku sera i dodatkow ,postanowilam zrobic sernik z czegos co tu znajde a co bedzie chociaz lezalo obok serniczka i tak natknelam sie w przepastnej odchlani telefonu na sernik z ricotta i mascarpone i wiecie co? Jest obledny ,robi sie go blyskawicznie i smakuje jak...sernik ! Moja milosc od pierwszego wejzenia .


Sernik z ricotta i mascarpone 


skladniki :
spod:
- 200 gr ciasteczek amaretti (w oryginale ) ja dalam 200 gr czekoladowych z kawalkami czekolady
-50 gr roztopionego masla 
masa serowa:
-1 laska wanilii przekrojona wzdluz i wyluskana z ziaren (ja daje ziarna i troche zapachu waniliowego)
-500 gr serka ricotta
-250 gr serka mascarpone (ja dalam 500 gr )
-125 gr drobnego cukru 
-100 gr zmielonych migdalow bialych bez skorki (pominelam )
-2 lyzki maki ziemniaczanej (jaka lyzke byscie nie mialy i tak nie bedzie czuc maki wiec nie bawcie sie w odmierzanie )
-3 duze jajka 
-skorka starta z 1 duuzej cytryny lub z 2 malych (nie pomijajcie bo to jest wlasnie kwintesencja tego sernika !)

przygotowanie :
Piekarnik nagrzac do 180° ,tortownice  (20 cm w oryginale ,ja mam 26 cm stad tez zwiekszona ilosc mascarpone ) wylozyc papierem do pieczenia .
Rozkruszyc ciastka ,wymieszac z maslem ,wylozyc nimi tortownice i wstawic do lodowki naczas przygotowania masy serowej .
przygotowac mase serowa : cukier z jajkami ubic na bialo ,skorke z cytryny i reszte skladnikow .Wszystko zmiksowac na gladka mase ,wylozyc na rozkruszone ciastka ,posypac migdalami .
Wlozyc do piekarnika i piec ok 45 min az sie zezloci .Po ostygnieciu wstawic do lodowki na kilka h ,mozna posypac cukrem luub polac polewa czekoladowa .

POLEWA CZEKOLADOWA
-65 gr masla 
-2 duuze lyzki kako
-0,5 szkl cukru
-2 lyzki smietany
 Wszystkie skladniki zagotowac na malym ogniu mieszajac .Lekko ostudzona polewa polac wierzch naszego serniczka .







                                
                                                        

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz